- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Gala premiilor Goya 2019 – Thrillerul politic „El Reino”, cele mai multe trofee. „Campeones”, desemnat cel mai bun film
Thrillerul politic „El Reino”, de Rodrigo Sorogoyen, a primit cele mai multe trofee la gala premiilor Goya, care a avut loc sâmbătă seară la Sevilia, unde lungmetrajul „Campeones” al lui Javier Fesser a fost desemnat cel mai bun film. Ceremonia a fost marcată de momente speciale, de discursuri politice, dar şi legate de incluziune şi egalitatea de gen.
“El Reino” a primit şapte trofee din partea Academiei Spaniole de Film, impunându-se inclusiv la categoriile „cea mai bună regie”, „cel mai bun actor în rol principal” şi „cel mai bun scenariu adaptat”.
Thrillerul lui Sorogoyen a primit cele mai multe nominalizări – 13 -, iar comedia „Campeones”, de Javier Fesser, care a fost propunerea Spaniei pentru o nominalizare la Oscar, a primit 11.
Sorogoyen, premiat pentru scenariu şi regie, a mulţumit întregii echipe şi în special actorului Antonio de la Torre, protagonistul peliculei.
De la Torre a fost dublu nominalizat la Goya 2019: pentru rolurile din „El Reino” – principal – şi „La noche de 12 años” – secundar. El a devenit, graţie selecţiilor de anul acesta, cel mai nominalizat actor din istoria cinematografiei spaniole, cu 13 nominalizări.
Premiat pentru rol principal, De la Torre a afirmat: „Acest Goya rămâne pe tărâmul multicultural plin de pasiune care se numeşte Andalusia”.
Pelicula „Campeones”, povestea unui antrenor de baschet care este condamnat să facă muncă în folosul comunităţii şi ajunge să pregătească o echipă formată din jucători cu handicap mintal, a fost recompensată cu trei premii. Din distribuţie fac parte Javier Gutiérrez, Athenea Mata şi Juan Margallo.
Trei trofee a primit şi „La Sombra de la Ley”, iar „Roma” al lui Alfonso Cuarón şi „Cold War” al lui Pawel Pawlikowski s-au impus la categoriile „cel mai bun film iberoamerican”, respectiv „cel mai bun film european”.
Cea de-a 33-a gală a premiilor Goya a fost găzduită de realizatorul de televiziune şi producătorul Andreu Buenafuente şi de actriţa Silvia Abril.
Asociación de Mujeres Cineastas y Medios Audiovisuales a venit cu iniţiative împotriva violenţei de gen şi pentru un număr mai mare de femei în industria filmului spaniol. Astfel că accesoriul pe care l-au purtat cei mai mulţi dintre cei 3.200 de invitaţi a fost evantaiul roz inscripţionat #niunamenos (niciuna mai puţin) sau #másmujeres (mai multe femei).
Între cei prezenţi la gală s-au numărat cineaştii Alejandro Amenábar, Alex de la Iglesia, Juan Antonio Bayona, Pedro Almodóvar şi Isabel Coixet, politicianul Pablo Echenique (secretar general Podemos), cântăreaţa Rosalia, care a interpretat o versiune a piesei „Me quedo contigo” (Los Chunguitos), actorii Marisa Paredes, Penélope Cruz, Belén Rueda, Rossy de Palma, Belén Cuesta şi Berto Romero.
Eva Llorach, premiată la categoria „revelaţie”, a mărturisit că de când a aflat că ar putea câştiga premiul a avut o fantezie: să refacă momentul Frances McDormand de la Oscar.
Toate femeile nominalizate anul acesta la premiile Goya s-au ridicat şi au fost aplaudate de colegii de breaslă. Jesús Vidal a ţinut un discurs emoţionant, în care a remarcat: „Doamnelor şi domnilor din Academie, aţi ales pentru cel mai bun actor revelaţie un actor cu handicap. Nu ştiţi ce aţi făcut. Îmi vin în minte trei cuvinte: incluziune, vizibilitate, diversitate. Mulţumesc mult! Fără îndoială, pentru mine a fost o adevărată provocare să interpretez acest rol”.
Mariano Barroso, preşedintele Acedemiei Spaniole de Film, a vorbit pe scena galei despre cinematografie şi televiziune şi a precizat că „micul ecran nu este inamicul cinematografului”. „Suntem academia tuturor. Spunem poveşti pentru toate tipurile de ecrane. Televiziunea nu poate si nu trebuie să distrugă cinematografia. Filmul nu poate să dispară, caută mereu noi forme”, a subliniat Barroso.
Lista completă a câştigătorilor celei de-a 33-a gale a premiilor Goya:
Cel mai bun film: „Campeones”, de Javier Fesser
Cea mai bună regie: Rodrigo Sorogoyen, pentru „El Reino” Cel mai bun regizor debutant în lungmetraj: Arantxa Echevarría, pentru „Carmen y Lola”
Cel mai bun scenariu original: Isabel Peña şi Rodrigo Sorogoyen, pentru „El Reino”
Cel mai bun scenariu adaptat: Álvaro Brechner, pentru „La Noche de 12 Años”
Cea mai bună muzică originală: Olivier Arson, pentru „El Reino”
Cel mai bun cântec original: „Este el el Momento”, de Coque Malla, din „Campeones”
Cel mai bun actor în rol principal: Antonio de la Torre, pentru „El Reino”
Cea mai bună actriţă în rol principal: Susi Sánchez, pentru „La Enfermedad del Domingo”
Cel mai bun actor în rol secundar: Luis Zahera, pentru „El Reino”
Cea mai bună actriţă în rol secundar: Carolina Yuste, pentru „Carmen y Lola” Actor revelaţie: Jesús Vidal, pentru „Campeones”
Actriţă revelaţie: Eva Llorach, pentru „Quién te Cantará”
Cel mai bun producător: Yousaf Bokhari, pentru „The Man Who Killed Don Quixote”
Cea mai bună imagine: Josu Incháustegui, pentru „La Sombra de la Ley”
Cel mai bun montaj: Alberto del Campo, pentru „El Reino”
Cea mai bună scenografie: Juan Pedro de Gaspar, pentru „La Sombra de la Ley”
Cele mai bune costume: Clara Bilbao, pentru „La Sombra de la Ley”
Machiaj/coafură: Sylvie Imbert, Amparo Sánchez şi Pablo Perona, pentru „The Man Who Killed Don Quixote”
Cel mai bun sunet: Roberto Fernández şi Alfonso Raposo, pentru „El Reino” Cele mai bune efecte speciale: Lluís Rivera şi Laura Pedro, pentru „Superlópez”
Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Un Día Más con Vida” (Kanaki Films, Platige Films)
Cel mai bun documentar: „El Silencio de Otros” (Semilla Verde Productions, Lucernam Films)
Cel mai bun film ibero-american: „Roma” (Mexic), de Alfonso Cuarón
Cel mai bun film european: „Cold War” (Polonia), de Pawel Pawlikowski
Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune: „Cerdita”, de Carlota Pereda
Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Gaza”, de Carles Bover Martínez şi Julio Pérez del Campo
Cel mai bun scurtmetraj de animaţie: „Cazatalentos”, de José Herrera Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: